Wenhui Bao

Wenhui Bao 文匯報
WenWeiPo logo.svg
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Wenhui-Xinmin United Press Group
Founded 1938
Political alignment Beijing Leftist
Language Chinese
Headquarters Shanghai, China

Wenhui Bao (Chinese, p Wénhuì Bào), anglicized as the Wenhui Daily,[1] is a major Chinese daily newspaper published in Shanghai.

History [ edit ]

Wenhui Bao was founded in Shanghai in 1938 by leftist-leaning intellectuals centered on writer and journalist Ke Ling. Over the next decade it was closed down twice for its political leanings.[citation needed]

In early 1956, Wenhui Bao was forced to relocate to Beijing and was renamed Jiaoshibao (Teacher's News). After the start of the Hundred Flowers Campaign, however, the paper was allowed to resume publication under its original name, beginning on 1 October 1956. Under its editor-in-chief Xu Zhucheng, Wenhui Bao became one of the most outspoken newspapers of the Hundred Flowers period[citation needed], but was attacked by Mao Zedong in July 1957 and punished.

In the 1960s, Wenhui Bao became an outlet for Mao Zedong's editorials, and in late 1965 it was used by the Shanghai leftists supporting Jiang Qing and Zhang Chunqiao to launch their attack on the writer Wu Han. Their polemical review of Wu's play Hai Rui Dismissed from Office became the triggers of China's Cultural Revolution. On 4 January 1967, the paper was taken over by radical Red Guards in the first power seizure in Shanghai.

In the 1980s, Wenhui Bao re-emerged as a widely read paper with a circulation of 1.8 million.[citation needed] In 1998, in a wave of creating press groups backed by the government, Wenhui Bao and Xinmin Wanbao were merged into the Wenhui-Xinmin United Press Group, which was the second largest press group in China after Guangzhou Daily Press Group in terms of advertisement revenues.

References [ edit ]

  1. ^ Shanghai Municipal Government. "Press Group Celebrates". 26 July 2008. Accessed 18 Dec 2014.

External links [ edit ]

What is this?